فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نزسا گفت: مقدمات لازم برای افزایش مبادلات با کشور افغانستان توسط دولتمردان در حال انجام است که این سبب بهبود شرایط اقتصادی مردم سیستان خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در شرایط فعلی من هیچ اثری از حضور مردم در انتخابات نمی‌بینم. مردم تا زمانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند به دنبال سیاست نمی‌روند. اگر آن مشکلات کاهش پیدا کند اقبالی به مسائل سیاسی نشان خواهند داد؛ در آن صورت امکان اینکه کارهایی مثل شورای میانه‌روها و ائتلاف نتیجه دهد، وجود دارد. اگر مردم به سمت صندوق رای بیایند چنین ائتلاف‌هایی معنا پیدا می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای مردم روشن است که توافق برجام نه تنها عایدی اقتصادی و معیشتی نداشت، بلکه باعث عدم همکاری همسایگان در شرایط تداوم تحریم بود.
مردم خواستاربرقراری آرامش وحل مسایل داخلی وبخصوص خارجی با محور رفع تحریم‌ها درهر چارچوبی- از جمله برجام- وبه قید فوریت هستند تا از این رهگذراوضاع زندگی و سفره شان دراین شرایط دشوار اقتصادی اندکی بهبود یابد.
سعیدی: باید تمام توجه مسئولین اقتصادی، بحث مهار تورم و در اختیار قرار دادن کالا‌های اساسی در دست مردم باشد که متاسفانه عملا چنین چیزی دیده نمی‌شود. مشاهده می‌کنیم مواردی مطرح می‌شود که سوال پیش می‌آید آیا این‌ها اولویت اول ماست؟ که از نظر من نیستند. مثلا لایحه عفاف و حجابی و نظایر آن‌که عموما مطرح می‌شود؛ می‌شنویم یک مدیر اجرایی عنوان می‌کند ما ترک فعل‌ها را در موضوع حجاب تحمل نمی‌کنیم، کاش این ترک فعل‌ها در حوزه تورم لجام گسیخته و ترک فعل‌هایی که منجر به پدیده‌های زباله‌گردی و نظایر آن می‌شود هم تحمل نمی‌شد.
مستند این یک اعتراض است، پشت پرده فعالیت‌های جنبش‌های دانشجویی با تمرکز بر روی دوره دولت سیدمحمد خاتمی و شکل‌گیری جریان دوم خرداد روایت را می‌کند.
نقش قابل توجه هیرمند در تأمین آب آشامیدنی سالم مردم سیستان، توسعه اقتصادی- اجتماعی و تعدیل شرایط زیست‌ محیطی منطقه، موجب شده تا هرگونه تغییر در مناطق بالادست، از جمله انسداد یا انحراف رودخانه، بر حقوق بنیادین ساکنان این منطقه از جمله حق بر دسترسی مردم به آب آشامیدنی کافی و سالم، حق بر محیط زیست سالم، حق بر سلامت و حق بر استانداردهای مناسب زندگی آنان آثار منفی برجای گذارد.
قالیباف گفت: تورم محصول رشد نقدینگی است و از ناترازی عملیاتی بودجه و ناترازی بانک‌ها نشئت می‌گیرد. این روشن است. نتیجه آن سلطه مالی بر سلطه پولی می‌شود. به معنای دیگر، انهدام همه تولید در کشور و ایجاد سوداگری‌ای که در پیش چشمان ماست. تا درباره این مسائل تصمیم نگیریم و آن‌ها را شفاف در برنامه هفتم تبدیل به قانون نکنیم و پای آن نایستیم، همین آش و کاسه‌ای که امروز هست در اقتصاد نابسامانمان ادامه خواهد داشت.
جهانگیری نوشت: در شرایط دشوار اقتصادی کنونى و مشکلات معیشتی مردم، که مورد توجه و اولویت کشور هم قرار گرفته است، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از اشتغال و کسب‌وکارها، ضروری‌ترین وظیفه همه نهاد‌های حاکمیتی و همه قوا است.
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به فعالیت تروریست‌های اقتصادی برای دشمنی با نظام گفت: در عین حال کشور از آبان‌ماه در شرایط جنگ ترکیبی قرار گرفت و این سبب افزایش فشار اقتصادی بر مردم شد و مسئولین باید از معیشت و حق مردم انقلابی که تحت فشار اقتصادی دشمنان هستند، حمایت کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نوشت: «پیرو نامه‌ام، با تشکر از حسن نظر آقای رییس‌جمهور که موضوع بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی به دستور کار «کارگروه ⁧اقتصاد دیجیتال⁩ دولت» تبدیل شد. ‏مردم و کسب و کار‌ها منتظر تصمیمات عاجل این کارگروه برای رفع مشکل اختلالات اینترنتی و فراهم کردن دسترسی عمومی به اینترنت آزاد هستند.»
گفته می‌شود در واپسین روز‌های دولت دوازدهم، مولفه‌های اقتصادی در شرایط وخیمی به دولت رئیسی تحویل داده شده است. دولت هم از فردای انتخابات۱۴۰۰، دولت روحانی را به عنوان مقصر وضع موجود معرفی کرده است. اما به نظر می‌رسد شرایط رئیسی در سال۱۴۰۱ بهتر از روحانی در ۱۳۹۸بوده است.
در شرایط کنونی حتی اگر خانواده‌هائی تمایل به داشتن فرزند یا فرزندانی پیدا کنند، مشکلات شدید اقتصادی و هزینه‌های کمرشکن نگهداری و پرورش فرزند اجازه نمی‌دهد به سوی فرزنددار شدن بروند. مشوق‌های مادی در نظر گرفته شده در برابر کوه مشکلات اقتصادی موجود اصولاً به حساب نمی‌آیند. با تبلیغ و توصیه نیز نمی‌توان کاری از پیش برد. با برطرف ساختن بحران اقتصادی راه برای تغییر فرهنگ نیز هموار خواهد شد و فقط در آن صورت است که می‌توان به افزایشی شدن فرزندآوری امیدوار بود.
نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط سخت اقتصادی و دلار ۴۴ هزار تومانی و تورم ۶۰ درصدی، باید مشکلات مردم در اولویت مجلس باشد، نه اصلاح قانون انتخابات.
نقدی در پاسخ به این سوال که «در این مؤلفه‌های قدرت نرخ دلار و بحث اقتصادی کجاست» عنوان کرد: شرایط متفاوت است یک زمان کشوری در مدار آزاد حرکت می‌کند و کار خودش را پیش می‌برد، یک موقع اقتصاد مورد هجوم است، اگر یک دهم این هجمه‌ها و تحریم‌ها برای کشوری انجام می‌شد آن کشور حتماً فلج بود، ولی ما همه این هجمه‌ها را تحمل کردیم، حتی امروز بنا بر آمار‌های بین‌المللی تولید ناخالص ملی ما رتبه ۱۸ دنیا است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خروجی جلسات متعدد سران قوا باید راهکارهای برون رفت از شرایط سخت اقتصادی فعلی باشد.
نقدعلی افزود: آقای رئیس جمهور، چرا باید فروش نفت و میعانات که در این شرایط تحریم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است، تاثیرش را بر سفره مردم نگذارد؟ این اسکنجبین رونق و فروش نفت و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان را زهر بی تدبیری و عدم قاطعیت به کام مردم تلخ کرده است.
نماینده مجلس ششم نوشت: ظرف این مدت که دولت سیزدهم آقای رئیسی روی کارآمده و با دولت و مجلس انقلابی به قولی شاهد حاکمیت یکدست هستیم، ببینید وضع و شرایط اقتصادی مردم به کجا رسیده که قیمت مایحتاج روزانه مردم نسبت به گذشته بسیار بالا رفته است.
آیت‌الله نوری همدانی گفت:‌ امروز آنچه مهم است مردم هستند، و باید مسئولان امر به این موضوع عنایت ویژه‌ای داشته باشند. باید شرایط اقتصادی آنان سر و سامان پیدا کند. بخشی از مسئولان در حال تلاش و کوشش هستند اما باید خدمت رسانی بیشتری به مردم صورت بگیرد. خدمت و رسیدگی به وضع آنان در اولویت کار مسئولان باشد.
آیت الله نوری همدانی، مردم را دومین رکن اساسی انقلاب بیان نموده و اظهار داشتند: بنده در دیدار با مسئولان همواره توجه و عنایت به مردم را گوشزده کرده ام چرا که ستون این انقلاب همین مردم هستند که در هشت سال دفاع مقدس و سختی‌ها همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند متاسفانه مردم در شرایط کنونی با گرانی و سختی معیشت روبرو هستند، امروز آنچه مهم است مردم هستند و باید مسئولان امر به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. باید شرایط اقتصادی مردم سر و سامان پیدا کند. بخشی از مسئولان در حال تلاش و کوشش هستند، اما باید خدمت رسانی بیشتری به مردم صورت بگیرد
در سراسر جهان، دولت‌ها موظف هستند که از مردم در برابر هزینه‌های مالی سلامت محافظت کنند، یعنی این وظیفه ذاتی دولت‌ها و نظام‌های سلامت کارآمد و پویاست که در هر شرایط اقتصادی، نگذارند جامعه از مسیر مراقبت‌های سلامت، آسیب جدی ببیند. از همین‌رو یک تامین مالی عادلانه باید در نظام سلامت وجود داشته باشد و بر اساس توان پرداخت اقشار مختلف مردم پایه‌گذاری شود؛ یعنی از طریق یک بانک اطلاعاتی جامع و یکپارچه، فردی که ثروت بیشتری دارد شناسایی می‌شود و هزینه‌هایی که او پرداخت می‌کند از اقشار متوسط و ضعیف، بیشتر است.
ما به یک نظریه نیاز داریم تا توضیح دهیم چه کسی به نظریه‌های توطئه اعتقاد دارد و چرا و این که چه شرایط تکاملی، روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به این موضوع دامن می‌زند.
فاجعه ویلموتس گیت برای مردم در این شرایط اقتصادی دردآور و تاسف برانگیز بوده ، به همین میزان شنیدن خبر تایید صلاحیت متهمان این پرونده نیز واکنش های منفی جامعه را در پی دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: بعضی از ترکیبات موجود در برخی مواد غذایی، ترکیبات ارتقاءدهنده سلامت هستند، از جمله ترکیباتی مانند فیتونوترینت‌ها (مواد مغذی گیاهی) که مولکول‌های شیمیایی هستند که در مواد غذایی گیاهی یافت می‌شوند. در حقیقت این ترکیبات متفاوت از ویتامین‌ها هستند و بدن ما نیازی ندارد که مانند ویتامین‌ها به طور روزانه آن‌ها را دریافت کند، اما اگر این ترکیبات را در رژیم غذایی خود داشته باشیم باعث ارتقاء و افزایش سطح سلامت ما خواهند شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور، طبیعی است که مردم عصبانی و ناراحت هستند، بنابراین اعتراض دارند و حق هم دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ